Portal

Biedronka rozpoczyna kolejny projekt, który ma na celu promowanie czytelnictwa. Już 14 i 15 września br. w 48 sklepach sieci w 14 miastach Polski zagości „Ostry Dyżur Literacki”. Wyjątkowa akcja skierowana do dzieci i ich rodziców organizowana jest we współpracy z Fundacją „Czas Dzieci”. Każde dziecko, które weźmie w niej udział, otrzyma zalecenia wraz z symboliczną receptą na książkę, które pomogą rozwijać kompetencje czytelnicze.

„Ostry Dyżur Literacki” to akcja, w ramach której w 48 sklepach Biedronka zostanie zaaranżowany gabinet lekarski. Ubrani w kitle lekarskie eksperci w dziedzinie literatury dla dzieci związani z Fundacją „Czas Dzieci” przeprowadzą wywiad z dzieckiem i jego rodzicem, a następnie zarekomendują im wartościowe książki indywidualnie dobrane do wieku i preferencji oraz dotychczasowych doświadczeń czytelniczych „małego pacjenta”. Zalecane dzieciom tytuły książek i ich dawkowanie przepisywane będą symbolicznie na receptach.

Promowanie czytelnictwa jest jednym z naszych głównych celów, które konsekwentnie od lat realizujemy. Wierzymy, że nietypowa formuła tej akcji sprawi, że uda nam się zaciekawić dzieci i przekonać je, że czytanie nie musi być nudne. Z kolei dla tych, które od książek nie stronią, diagnoza okaże się zachętą do sięgnięcia po kolejne wartościowe tytuły – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik do spraw społecznej odpowiedzialności biznesu w Jeronimo Martins Polska.

Organizatorzy „Ostrego Dyżuru Literackiego” podkreślają szczególną rolę właściwego doboru książek. W czasie trwania akcji w sklepach sieci Biedronka dostępna będzie specjalna oferta książek dla dzieci najlepszych polskich i zagranicznych autorów. Wśród nich znajdą się m.in. publikacje Andrzeja Maleszki, Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepke, Renaty Piątkowskiej, Adama Wajraka, Tomasza Samojlika, Michała Rusinka, Roalda Dahla, a także artystyczne publikacje Aleksandry i Daniela Mizielińskich. Wiele z nich to tytuły z tzw. „Złotej Listy” Fundacji „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom”.

Bardzo istotne jest, by podsuwać dziecku książkę, która je zainteresuje, a jednocześnie będzie osadzona w przestrzeni postrzegania przez nie świata, będzie pasowała do jego zainteresowań, pomagała rozwiązać problemy i rozwija

pasje. Rodzicom często trudno jest na bieżąco śledzić bardzo szybko rozwijający się rynek literatury dla dzieci, dlatego „Ostry Dyżur Literacki” pomyślany jest jako kierunkowskaz dla nich – mówi Agnieszka Karp-Szymańska, prezes zarządu Fundacji „Czas Dzieci”.

Biedronka na rzecz promocji czytelnictwa

Popularyzowanie czytelnictwa wśród dzieci i dorosłych to jeden z priorytetów działalności społecznej sieci Biedronka. Biedronka od kilku lat organizuje konkurs na książkę dla dzieci „Piórko”, w którym biorą udział debiutujący pisarze i ilustratorzy. Wydane w jego ramach bajki zostały entuzjastycznie przyjęte przez czytelników i sprzedały się łącznie w blisko 130 tys. egzemplarzy.

Sieć promuje czytelnictwo także za pośrednictwem swojej najnowszej akcji lojalnościowej „Gang Słodziaków”. W jej ramach zachęca dorosłych, by codziennie na głos czytali dzieciom. Pretekstem do tego jest niezwykła książka „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków”, napisana przez Renatę Piątkowską, autorkę książek dla dzieci i młodzieży, jurorkę w konkursie „Piórko” oraz cykl „Wieczorynek Słodziaków” z udziałem znanych polskich aktorów.

Regularną sprzedaż książek sieć Biedronka prowadzi od 2009 roku. Cyklicznie organizuje także festiwale książek, w ramach których znane publikacje można nabyć w wyjątkowo atrakcyjnych cenach oraz angażuje się w wydarzenia promujące czytelnictwo, takie jak np. Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich czy Warszawskie Targi Książki.

Więcej informacji o akcji „Ostry Dyżur Literacki” znaleźć można na stronach internetowych www.ostrydyzur.czasdzieci.pl i www.biedronka.pl

Reklama
null