Portal

Light.Move.Festival. narodził się 10 lat temu. Przez dekadę znacząco rozjaśnił wizerunek Łodzi

Ponad 4 miliony gości, półtora miliona filmów w Internecie, nagrody i wyróżnienia, a przede wszystkim tłumy mieszkańców i fanów przyjeżdżających późną jesienią do miasta, które dekadę temu nie kojarzyło się z turystyką. 10 lat temu, 20 lutego 2010 roku, narodził się Light.Move.Festival. – wydarzenie, które pokazało Łódź w zupełnie nowym świetle.  



Wszystko zaczęło się jednak wcześniej. Pomysł stworzenia w Łodzi Light.Move.Festival. pojawił się na przełomie 2009 i 2010 roku. Architekt Beata Konieczniak i inżynier oświetlenia Norbert Wasserfurth-Grzybowski, zachwyceni architekturą Łodzi postanowili wprowadzić do kalendarza miejskich imprez wydarzenie, które podkreślałoby piękno i niecodzienny charakter łódzkiej zabudowy. 

Pierwszym krokiem do celu było spotkanie założycieli festiwalu 20 lutego 2010 roku. Oprócz dwójki pomysłodawców, w festiwal uwierzyli Mirosław Kuliś, prof. Krzysztof Pawłowski i prof. Krzysztof Stefański.

– Light.Move.Festival. rodził się w czasie, kiedy Łódź nie była dobrze kojarzona. Uważaliśmy, że to niesprawiedliwe, bardzo chcieliśmy zmiany postrzegania naszego miasta. I to się udało. Wspaniale i kolorowo podświetlone kamienice, obrazy przewijające się po elewacjach budynków, ale przede wszystkim wytworzona na nim dobra atmosfera pozwoliły pokazać mieszkańcom i przyjezdnym, jak piękną mamy Łódź i jaki wspólnie potrafimy zbudować klimat – wspomina po 10 latach Beata Konieczniak. Miliony zdjęć i filmów w mediach społecznościowych pokazały kolorową, rozświetlone miasto i wypełnioną tłumami Piotrkowską. – Dziewięć edycji festiwalu potwierdziły, że to dla łodzian i ich gości wyjątkowy czas. Chętnie wychodzą z domów całymi rodzinami i podziwiają swoje wyjątkowe miasto – wspomina. 

Light.Move.Festival. to projekt łączący dźwięk, kolor, światło i ruch. W ciągu 9 edycji rozwinął się w międzynarodowe, oczekiwane wydarzenie o rozpoznawalnej marce promującej Łódź jako miasto innowacyjne, wielokulturowe, przyjazne i otwarte. Jego wciąż rosnąca popularność przyczynia się do kształtowania pozytywnego wizerunku miasta i daje powód, by odwiedzić Łódź późną jesienią, poza sezonem turystycznym. W samym tylko 2019 roku festiwal zgromadził 850 tysięcy gości, a wszystkie jego dotychczasowe edycje – ponad 4 miliony! 

W serwisie Instagram po wpisaniu #lightmovefestival wyświetla się ponad 26 000 zdjęć, a na YouTube dla hasła Light Move Festival ponad 1,5 miliona filmów. W mediach społecznościowych wśród fanów festiwalu dominują łodzianie, nie brak jednak mieszkańców innych regionów kraju czy świata - Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii, USA, Włoch, Francji, Hiszpanii czy Portugalii. Na festiwalowym Facebooku działa ponad 50 000 aktywnych fanów. 

Reklama
null