Portal

Internet jest pełen treści – od wpisów blogowych, przez artykuły eksperckie, po opisy produktów. Większość z nich łączy jeden, ale niezwykle istotny cel, czyli skuteczne pozycjonowanie. Jak się okazuje, najlepszą widoczność zyskują publikacje, które są nie tylko ciekawe i merytoryczne, ale również spełniają wytyczne wyszukiwarki. Treści atrakcyjne dla użytkownika i wartościowe dla Google tworzy SEO copywriter. Kto to jest i czym dokładnie się zajmuje? Tego dowiesz się z poniższego artykułu. Zapraszamy do lektury!

Jak tworzyć treści do Internetu, czyli co to jest SEO copywriting?

Prowadzisz własną działalność i chcesz zbudować pozytywny wizerunek swojej firmy oraz promować ofertę w Internecie? Jest na to sposób! Postaw na marketing treści.


Jednak pamiętaj, że obecnie powszechnym zjawiskiem wśród internautów stało się skanowanie publikowanej w witrynach zawartości. Większość użytkowników skroluje tylko 50-60% strony WWW (według danych UX Myths) w poszukiwaniu odpowiedzi na zadane pytanie. Jeśli jej nie znajdzie, to uda się pod inny adres.

Zmiany w sposobie konsumpcji treści sprawiły, że powstały całkiem nowe zasady ich tworzenia. Dziś uznanie wśród internautów zdobywają publikacje, które charakteryzuje atrakcyjna forma, angażująca zawartość i dopasowany do zapytań temat. Dodatkowo, aby zdobyć przychylność algorytmów, należy pamiętać również o przestrzeganiu wytycznych wyszukiwarki. Wszystko to składa się na tekst stworzony w ramach SEOcopywritingu.


Brakuje Ci czasu na samodzielne tworzenie treści w Internecie? A może obawiasz się, że nie masz umiejętności i wystarczającej wiedzy, aby przygotować we własnym zakresie zawartość na firmową stronę, która może pojawić się w Top 10 wyników wyszukiwania? Powierz to zadanie specjalistom! Ale najpierw sprawdź… 

Co robi i kim jest SEO copywriter?

O tym, jak istotną rolę w promocji marki w Internecie odgrywa marketing treści, świadczy fakt, że coraz więcej przedsiębiorców przenoszących biznes do sieci zatrudnia profesjonalnych copywriterów. To specjaliści, którzy zajmują się kreatywnym pisaniem tekstów wykorzystywanych do celów marketingowych.


Głównym celem treści tworzonych przez copywritera jest dotarcie do grupy docelowej, wzbudzenie zainteresowania i skłonienie potencjalnego klienta do podjęcia konkretnego działania, jak np. zakup produktu czy zapis do newslettera. Dziś praca ta dotyczy różnego rodzaju zawartości – od haseł i tekstów reklamowych, przez notki PR-owe, po oferty handlowe.


Pisanie ciekawych, perswazyjnych, unikatowych i wysokiej jakości tekstów nie jest prostym zadaniem. Tym bardziej, jeśli artykuły mają zdobyć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Z tym właśnie wyzwaniem mierzy się SEO copywriter. Jego zadaniem jest promowanie strony WWW w wynikach wyszukiwania (pamiętaj przy tym, że lepsza pozycja w Google nie zależy wyłącznie od optymalizacji treści).   


Specjaliści SEO tworzą więc przede wszystkim zawartość witryn internetowych, opisy produktów w e-commerce oraz artykuły na firmowego bloga. Podobnie jak copywriterzy przygotowują teksty internetowe, które mają przekonać odbiorcę do podjęcia konkretnej akcji. Biorą jednak przy tym pod uwagę sposób działania algorytmów wyszukiwarki oraz ogólne zasady pozycjonowania. 

 

 

Po czym poznać dobrego SEO copywritera?

Jak widzisz, istnieją różne odmiany zawodu copywritera, a SEO writer to specjalista tworzący treści, które mają wypozycjonować stronę internetową. Stawia nie tylko na tworzenie nowych (zgodnych z zasadami i aktualnymi wymogami Google) wpisów, ale również na odświeżanie wcześniejszych publikacji, a są to przede wszystkim:

  • artykuły eksperckie i wpisy na blogu – merytoryczna zawartość, której celem jest zwiększenie ruchu (bezpłatnego) organicznego poprzez odpowiadanie na popularne zapytania i wyczerpywanie tematu;
  • teksty na zaplecza – publikowane na specjalnie utworzonych serwerach wpisy zawierające ważne frazy kluczowe oraz linki do witryny, którą wyszukiwarka ma umieścić na wyższej pozycji w rankingu;
  • treści na stronę WWW – wszystkie materiały, które przedstawiają odwiedzającym ofertę i firmę oraz nasycają serwis wartościowym tekstem;
  • opisy produktów – ważna z perspektywy e-commerce treść, która dostarcza najważniejsze informacje dotyczące asortymentu w sklepie internetowym i zachęca do zakupów.  


Jakie jeszcze teksty tworzy copywriter SEO? Są to między innymi opisy kategorii, zawartość landingpage (strony docelowej, która wyświetla się po kliknięciu w reklamę), poradniki, materiały na podstronach ofertowych czy informacyjnych, teksty do postów w Social Mediach czy newsletterów oraz artykuły sponsorowane.

 

 

Poza tym, czym zajmuje się SEO copywriter, musisz też wiedzieć, co wyróżnia specjalistę na tle innych twórców internetowych. Z pewnością, jako najważniejszą cechę wskażesz „lekkie pióro”. Oczywiście, jest to zgodne z prawdą. Jednak łatwe i sprawne pisanie oraz doskonała znajomość ortografii i gramatyki nie wystarczą.  


SEO writer musi umieć dopasować styl i język wypowiedzi do konkretnej grupy odbiorców oraz kanału, na który tworzy. W tekstach, które przygotowuje, powinien stosować odpowiednie techniki perswazji oraz wykorzystywać wiedzę, jak pisać teksty sprzedażowe. Umiejętność wykonywania dobrego researchu to kolejna z ważnych cech osoby, która tworzy treści do Internetu.


To, co wyróżnia SEO copywritera to fachowe optymalizowanie treści oraz prawidłowy dobór słów kluczowych. Profesjonalista potrafi korzystać z dostępnych narzędzi, które usprawniają jego pracę. Dobry twórca internetowy pisze zarówno z myślą o potrzebach użytkowników, jak i wytycznych Google. Właśnie dlatego jego teksty cechuje:

  • atrakcyjna forma oraz zwracające uwagę czytelnika tytuły i wstęp,
  • odpowiednie formatowanie np. hierarchiczne nagłówki oraz właściwa długość,
  • poprawne linkowanie, zoptymalizowane grafiki i właściwe meta dane,
  • bloki tekstu rozdzielone logicznymi akapitami i wyróżnieniami,
  • popularne wśród odbiorców i ważne dla branży frazy kluczowe.


Jakie umiejętności są więc potrzebne, aby zostać SEO copywriterem? Z pewnością jest to kreatywność, nienaganny warsztat redaktorski, przeprowadzanie researchu słów kluczowych, znajomość systemów CMS (oprogramowania do zarządzania treścią) czy rozeznanie w dziedzinie, o której się pisze.

Dlatego, jeśli na Twoich barkach spoczywa znacznie więcej niż dbanie o treści na stronie, to zaufaj w tej kwestii specjalistom.

SEO copywriting – dlaczego warto to robić z WeNet?

Wiesz już, że skuteczny copywriting opiera się obecnie już nie tylko na atrakcyjnym doborze tematów czy umiejętnościach językowych i pisarskich, ale również na znajomości zasad pozycjonowania. Dla podsumowania warto podkreślić, że dobry SEO writer to specjalista, który:

  • korzysta z wielu rzetelnych źródeł,
  • potrafi znaleźć informacje na każdy temat,
  • stosuje w swoich tekstach język korzyści,
  • zna aktualne trendy i wytyczne wyszukiwarki,
  • jest kreatywny, terminowy i ciągle się rozwija,
  • zna zasady SEO oraz najnowsze aktualizacje Google,
  • interesuje się marketingiem internetowym,
  • ma „lekkie pióro” i zna techniki sprzedażowe.


To wszystko charakteryzuje doradców internetowych. Co więcej, specjaliści śledzą i podążają za nowościami. Mają przy tym ogromną wiedzę i doświadczenie, które potrafią wykorzystać w praktyce. Z WeNet zyskasz więc wartościowy content. Copywriterzy SEO zrobią wszystko, aby zrozumieć Twój biznes i stworzyć treści, które skutecznie przyciągną odbiorców zainteresowanych ofertą.


Poznaj więcej szczegółów i zamów darmową konsultację. Pamiętaj, że doradcy internetowi oferują znacznie więcej niż marketing treści. W ramach kompleksowej i wciąż rozwijanej oferty w zakresie pozycjonowania możesz zyskać również: audyt SEO, optymalizację techniczną strony WWW, wartościowy profil linkowy oraz aktywność w Social Mediach, wizytówkę w Google Moja Firma czy katalogach branżowych.


Zdobądź lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania dzięki treściom przygotowanych przez SEO copywriterów. Wykorzystaj potencjał Content Marketingu i zbuduj lojalną społeczność wokół marki z WeNet!

Reklama
null