Portal

Ryanair odwołał twój lot i zastanawiasz się, jakie w związku z tym przysługują ci prawa? Możesz polecieć innym samolotem lub wystąpić o zwrot pieniędzy za bilet. W niektórych przypadkach może należeć ci się dodatkowe odszkodowanie.

Zawieszone połączenia w Ryanair - przyczyny i skutki

Zmiany w rozkładzie lotów na liniach lotniczych Ryanair, jak i zresztą każdych innych, nie są niczym niezwykłym. Przyczyny tych zmian mogą być zależne lub niezależne od linii Ryanair i ustalenie tego stanu jest dla pasażerów niezwykle istotne.


O ile bowiem odwołanie lotów z powodu złych warunków atmosferycznych uniemożliwiających bezpieczną podróż lub z powodu incydentu na lotnisku (startowym bądź docelowym) trzeba uznać za nadzwyczajną okoliczność niezawinioną przez przewoźnika, to już zmiana siatki lotów czy zmiana umów z zarządcą lotnisk nie jest usprawiedliwieniem. W tym drugim przypadku pasażerowie mogą oczekiwać rekompensaty za anulowanie ich lotu.

Czy można zwrócić pieniądze za niewykorzystane bilety lotnicze?

Jeśli bilet nie został wykorzystany z winy pasażera, nie przysługuje mu żadne odszkodowanie i w takim wypadku nie może być mowy o zwrocie pieniędzy. Bilety lotnicze z reguły są bezzwrotne, a ponieważ są imienne, ich odsprzedanie także nie jest możliwe. Teoretycznie istnieje taka możliwość, w praktyce jest droższa niż kupno nowego biletu na tanie-loty.com.pl/linie-lotnicze/ryanair.


Inaczej wygląda sytuacja, w której bilet będzie niewykorzystany z winy przewoźnika. W takim wypadku pasaże może, a nawet powinien, złożyć reklamację i oczekiwać rekompensaty za niemożność zrealizowania swoich planów. Linie lotnicze Ryanair, podobnie zresztą jak więksi gracze, z reguły oferują zwrot pieniędzy lub alternatywny lot.

Jakie wyjścia dla pasażerów po anulowaniu lotu?

Jeśli dochodzi do odwołania lotów. Ryanair stara się wyjść naprzeciw swoim klientom, oferując im inne połączenia lotnicze lub zwrot pieniędzy za bilety. Do takiego zachowania obligują przepisy UE. Wybór w tym wypadku należy do klienta – może on zdecydować się na inny lot lub poprosić o zwrot pieniędzy za bilet.

Pasażerowie często zastanawiają się, czy w przypadku odwołania lotu tanich linii lotniczych należy im się odszkodowanie. I w tym wypadku przepisy są jednoznaczne. Otóż o odszkodowanie za niezrealizowany lot można wystąpić, jeśli o jego odwołaniu pasażer dowiedział się w czasie krótszym niż 14 dni przed planowanym terminem lotu. Jednakże odszkodowanie nie będzie przysługiwało, jeśli przewoźnik zaproponował inny rejs w podobnym przedziale czasowym.

Reklama
null